23948sdkhjf

Tidligere Løgismose-boss får nu hjælp på Fyn

Kaffevirksomheden Estate Coffee, der også tilbyder en lang række importerede fødevarer, sætter nu ekstra fart i forretningsudviklingen: Administrerende direktør Steen Aalund Olsen har fået en med-direktør i form af Anna Kromann Aagaard, der netop er begyndt med titlen kommerciel direktør.

Hun skal står for alt det, der handler om salg, marketing og brands, mens den tidligere Løgismose-boss Steen Aalund Olsen nu kan koncentrere sig om forsyningskæder, kvalitet og andre aktiviteter "i baghaven", som han kalder det.

Estate Coffee med adresse i Haarby på Fyn er 100 procent ejet af den bornholmske erhvervsmand Per Olesen, men har tidligere også haft blandt andre Claus Meyer, Løgismose og flødebollekongen Mikael Grønlykke med i ejerkredsen.

Under samme hat som Estate Coffee ligger fødevarevirksomheden Chokolade Compagniet, der indtil for nylig var en selvstændig virksomhed. Den blev stiftet for godt 25 år siden, mens Estate Coffee har 20 år på bagen.

Chokolade Compagniet, som altså nu hedder Estate Coffee, producerer ikke selv men importerer og sælger blandt andet chokolade, lakrids, te og sirup. Der er i alt 20 medarbejdere.

Fra to adresser til én

Da de to virksomheder flyttede til Fyn for et halvt års tid siden, var det meningen, at der også skulle være karamelproduktion i bygningerne i Haarby, men den aktivitet er nu solgt fra, fortæller Steen Aalund Olsen.

Estate Coffee/Chokolade Compagniet havde indtil flytningen to adresser: I Rødovre var der kafferisteri, administration og salg, mens ekspedition og lager lå i Tommerup på fyn.

- Vi lagde i sommeren 2019 en plan, som gik ud på, at vi skulle samle det hele på én lokation og opbygge en ny organisation.  Nu er vi godt i gang med det andet led i planen, og med Anna Aagaard som kommerciel direktør er vi klar til at revitalisere virksomheden.

- Anna og jeg har kendt hinanden og arbejdet sammen i 20 år, fra dengang jeg var hos Løgismose og hun var direktør for reklamebureauet Fingerspitz. Det har været ret nemt for os at blive enige om den linje, virksomheden skal følge. Nu kommer arbejdet med at føre den ud i livet i form af produkter og synlighed, konstaterer Steen Aalund Olsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125